Jump to content
Hledat v
  • Více nastavení...
Najít příspěvky obsahující...
Hledat výsledky v..
Jakub Woletz

[Návod] Konvert autobusu z VBUSU - část 1.

Recommended Posts

Tento návod vyžaduje základní modelářské schopnosti, obzvláště pak s uvedenými programy.

1) Potřebné programy

  • 3DS Max (stačí trial)
  • Deep Exploration (stačí trial)
  • OmsiXConv (zdarma v SDK)

2) Import

Jako první si naimportujeme všechny části autobusu do 3DS Maxu. Prvně celý autobus, pak kola a popřípadě další.

 

3) Export z 3DS Maxu

Takže nyní autobus musíme vyexportovat. Musíme však myslet na dvě věci:

  • OmsiXConv nevezme více jak 8MB (Na to nestačí moc)
  • Nechceme však autobus exportovat po částech (jedná se o náročnou práci)

Takže doporučuji si autobus exportovávat po částech. Takže například označím (Ctrl + klikání) celé tělo autobusu a pak kliknu na tu kostku v levo nahoře a dám Export/Export Select. Exportujte do .OBJ, dejte exportovat materiály a odškrtněte rotaci. Takto po částech exportujte všecky části autobusu kromě skel a pohyblivích částic, protože ty ještě něumíme udělat (dveře, palubka, tachometry, stěrače, kola, světla...) a nebo je můžete exportovat a smířit se s tím, že nebudou fungovat. Na veškeré části vždy přetáhněte texturu z VBUSU.

 

4) Deep aneb .OBJ to .X

Všecky objekty z maxu si vždy otevřeme a Uložíme jako Direct X (.X). V nastavení (při ukládání) je nutné mít nastavenou exportaci textur a mít vypnutou rotaci.

 

5) OmsiXConv aneb .X to .O3D
Nyní si jednotlivé soubory vyexportujeme do .O3D pomocí zmíněného programu. Návod a odkaz na stažení naleznete v návodu na konvert objektu. V programu mějte odškrtnuté "Flip Z".

 

6) Zápis

Z příloh si stáhněte "vzor.rar". Do složky sound si pokud možno nakopírujte zvuky z origo Manů nebo nějaké Karosy. Nezapomeňte podle toho zmněnit cestu ke cfg zvuků v bus souboru. Tečsi však všechny objekty nakopírujeme do složky "Model". Do "model.cfg" budeme na druhý volný řádek (pod "Textur-Changes" a ty křížky) zapisovat:

 

Quote

 

[mesh]

nazevsouboru.o3d

 

Pokud ve složce "Model" vložíme dotyčný objekt například do podsložky "interier", zepíšeme to takto:

 

Quote

 

[mesh]

interier\nazevsouboru.o3d

Jinak scripty si nechte původní, v příštích dílech s nimi budeme pracovat!

 

V příštím díle si tedy ukážeme pravděpodobně skla.

 

FAQ:

  • Velikost modelu nemněnit.
  • (Dále přidám vzhledem k dotazům)

Zákaz kopírování bez mého povolení!

vzor.rar

Edited by NettysFall
Pokus o obnovení funkčnosti souboru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neposles pls este raz ten vzor? Uz nejde link

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×

Důležité upozornění

Používáním tohoto webu souhlasíte s Terms of Use, Privacy Policy, Pravidla webu. Tento web využívá cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Na stránce s cookies si můžete zobrazit, které soubory využíváme.