3 Screenshots

About This File

Witam kolegów forumowiczów 

Razem z kolegą @Mich'em chcieliśmy wam pokazać coś, nad czym pracujemy od jakiegoś czasu.
Postanowiliśmy pójść własną drogą i napisać cały kod od podstaw. Zdajemy sobie sprawę, że graficznie raczej nie będziemy mogli rywalizować z
grami tworzonymi w profesjonalnych silnikach typu Unity, Unreal Engine czy CryEngine... Ale uważamy, że to nie graficzne fajerwerki stanowią o grywalności
i wierzymy, że nasz nowy kod może z czasem przyciągnąć ludzi jak niegdyś stary vBus 


Kod, który chcemy pokazać to coś, co można nazwać wersją "alfa", zawierający najważniejsze mechanizmy, czyli:
- rendering: OpenGL 3.3
- fizyka autobusów i obiektów na scenie: Bullet Physics
- dźwięk: OpenAL
- autobus i działanie drzwi opiera się na połączeniach fizycznych, wszystko konfigurowane również w plikach XML
- teren tworzony za pomocą heightmapy (na razie tylko z jedną teksturą)
- drogi tworzone za pomocą spline'ów o określonym przekroju (profilu)
- dodatkowe chodniki i ścieżki także tworzone za pomocą spline'ów
- podstawowe oświetlenie - reflektory autobusu + oświetlenie wnętrza autobusu

Oczywiście wiele rzeczy jest jeszcze do dodania, natomiast kod dojrzał do takiego momentu, że można coś już pokazać na forum.

Demko zawiera przykładową mapę Demo. Została zrobiona tylko i wyłącznie na potrzeby demonstracji kodu, więc proszę nie zwracać uwagi na jakieś
błędy w ustawieniu obiektów itp. Możliwe także, że nie wszystkie obiekty mają ustawione kolizje. Ale wynika to tylko z tego, że obiekty również są
przykładowe i mogą być niedopracowane.

Natomiast przydadzą się informacje o ilości FPSów i na jakim sprzęcie uruchamialiście kod.
Pozwoli nam się to rozeznać na ile wydajny jest aktualny kod.
Jednakże zaznaczam też, że kod na razie nie ma jeszcze żadnych większych optymalizacji, więc z czasem FPSy powinny jeszcze wzrosnąć.

Tak więc zapraszam do pobierania, testowania i podzielenia się opinią.
Proszę na razie się wstrzymać ze zgłaszaniem błędów  Wiemy, że jest ich dużo póki co 

PS. W demo dostępne są dwa autobusy: Ikarus 211 i Autosan H9. Można zmienić aktywny autobus edytując plik game.xml i wpisać nazwę autobusu "h9" albo "i211".

Plik zip nie ma hasła, wystarczy rozpakować na dysk.

EDIT: poprawione screeny

Przy okazji edycji: podziękowania dla @mmiki26 za udostępnienie modeli do prac nad kodem 

 

http://forum.virtualbus.info/topic/14929-virtual-bus-c-alpha-demo/#entry36856

 





User Feedback

You may only provide a review once you have downloaded the file.

There are no reviews to display.